NA FORUM NIE TOLERUJEMY UKAZYWANIE ZDJĘĆ I FILMÓW EROTYCZNYCH!

NA FORUM RÓWNIEŻ PRZEBYWAJĄ DZIECI!

NIE MYŚL TYLKO O SOBIE!

PAMIĘTAJ WIEMY O TOBIE WSZYSTKO, W SIECI NIC NIE JEST ANONIMOWE!



NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » KOMPUTERY I INTERNET » PORADNIK DLA PALADYNA TIBIA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Poradnik dla Paladyna Tibia

Tibia
  
Administrator
12.03.2009 19:00:10
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 2666 #238411
Od: 2007-12-31
1.Admission



Paladyn – postać‚ walcząca na dystans ‚ „raz przez update wywyższana a raz udupiana”. Paladyn w walce posługuje się bronią miotną taką jak włócznie czy łuk/kusza. Winter update 2007 zmniejszył zasięg broni miotanej ‚ jednak nie aż na tyle żeby paladyn musiał walczyć w zwarciu. Update wprowadził także spore urozmaicenie w magii paladyna‚ poprzez uczynienie go mistrzem magii świętości. (holy dmg). Dlatego teraz paladyn stał się czymś w rodzaju „maga bitewnego”?(nie jestem pewien czy dobrze to określiłem).



Paladyn na level dostaje : 10 hp ‚ 15 mp i 20 capa .

Odnawianie hp: Facc – 1 hp co 8 sec
[INDENT] [INDENT] [INDENT]Pacc (Wykupiona Promocja) – 1 hp co 6 sec[/INDENT][/INDENT][/INDENT]

Odnawianie mp: Facc- 2 mp co 4 sec
[INDENT] [INDENT][INDENT]Pacc (Wykupiona Promocja) - 2 mp co 3 sec[/INDENT][/INDENT][/INDENT]


2.Rookgard


Nie będę tu opisywał jak należy przejść rookgard. Dam tylko kilka cennych (a może nie cennych) rad.

Po pierwsze nie powinniśmy ruszać sie z miasta bez liny!

Po drugie na rooku nie należy skillować distance fightingu ‚ jest to tylko strata czasu. Lepiej ten czas poświęcić na zebranie trochę kasy i zdobycie jak najszybciej 8 lvla.

Po trzecie po nabiciu 8 lvla powinniśmy sprzedać eq jeszcze na rooku (no może poza carlin swordem) ponieważ wyciągniemy za nie więcej gp niż na mainie.(Na nowych światach lepiej nie sprzedawać‚ bo ciężko o lepsze na mainlandzie)


3.Equipment



Co do eq to myślę‚ że każdy będzie chodził w tym‚ co lubi/na co ma kasę. Jednak przedstawię tu jak WEDŁUG MNIE może wyglądać wyposażenie paladyna.

8-15 lvl – Noob set : Scale arm ‚ Dark/Dwarf Shield ‚ Solider helmet ‚ Dowolna broń miotna (polecam speary).


20+ lvl – Mamoth Fur Cape ‚ Dragon Shield ‚ Spear’s/kusza.


30/35+ lvl – Blue Robe/Mamoth Fur Cape (1 defa mniej niż b robe a różnica w cenie spora)‚Plate/Blue Legs‚Crown Helmet‚Dragon Shield ew.V-shield (dla bogatych)‚ Bohy‚ Royal/ Enchand Spears/Kusza (p bolty na duże hunty).

Myślę że takie eq spokojnie wystarcza do samego końca .. Ale of course można biegać w dużo lepszym jak i dużo gorszym.


    Paro the Crusher;2198217 pisze:


    Tak wiec moim zdaniem palek ma dwie drogi na eq:
    jedna- czolg- coraz lepsze rzeczy bo palkowi nie raz zdarza sie walczyc w zwarciu (mimo ze od tego stroni)‚ vamp (potem lepsza) golden armor‚ crusader helm‚ p/k legi
    druga- lekka- b robe‚ crown helm‚ p legi itp. i git.
    P.S.
    Po prostu gracz musi okreslic jaki "rodzaj pala" woli
    Czasem trzeba walczyć w ciasnym pomieszczeniu

Myślę że ta wypowiedź sporo pomoże ^^


Broń i amunicja dla palladyna : (pomijam zwykłe speary ‚ bolty ‚ i arrowsy)

Burst Arrows - Eksplodujące strzały‚ mają zasięg kratek 3x3. Po updacie często używane przez paladynów‚ ponieważ obrażenia zależą od Distance Fightingu nie Magic Levela. Zastępują one paladynowi rune GFB.
Sniper Arrows – Atk: 26. Wymagany lvl:20.Lepsze od zwykłych strzał. Do kupienia w większości miast na premium area po 3 gp za sztukę.
Onyx Arrows – Atk: 38. Wymagany lvl:40.Najlepsza amunicja do łuku. Do kupienia w większości miast na premium area po 5 gp za sztukę.
Earth Arrows – Atk: 25. Wymagany lvl:20. Zadają obrażenia od żywiołu ziemi.
Flaming Arrows – Atk: 25. Wymagany lvl:20. Zadają obrażenia od żywiołu ognia.
Flash Arrows – Atk: 25. Wymagany lvl:20. Zadają obrażenia od żywiołu energii.
Shiver Arrows – Atk: 25. Wymagany lvl:20. Zadają obrażenia od żywiołu lodu.
Piercing Bolts – Atk: 33. Wymagany lvl:30. Silniejsze od zwykłych boltów. Do kupienia w miastach na premium area po 4 gp za sztukę.
Power Bolts – Atk: 40.Wymagany lvl:55. Do kupienia w miastach na premium area. Używane do huncenia mocnych monsterów ‚ oraz do walk pvp.
Infernal Bolts – Atk: 43.Wymagany lvl:70. Można je zlootować z Nightmare ‚ oraz zamienić za Soul Orby u Sweaty Cyklopa w Ab (1 orb = 2 bolce).
Hunting Spear – Atk: 32.Wymagany lvl:20 Ulepszona wersja zwykłego speara. Można ją sprzedać u Brengusa‚ w Port hope po 25 gp za sztukę.
Royal Spear – Atk: 35.Wymagany lvl:25 Do kupienia u NPC Perod w Port hope i NPC Dario w Ankarahmun po 15 gp za sztukę.
Enchanted Spear – Atk: 38.Wymagany lvl:42 Najmocniejsze z dostępnych spearów. Da się je wyczarować z normalnych spearów(patrz Spells).Używane przez postacie 45+ do huncenia monsterów każdego rodzaju.
Viper Stars – Atk: 28. Trujące gwiazdki (działają podobnie jak poison arrows).Częściej używane‚ jako ozdoba a nie broń
Assassin Stars – Atk: 65.Wymagany lvl:80 Najsilniejsza broń dostępna dla paladyna. Zastępują one paladynom runy SD. Da się je kupić (staniały po upie) u NPC Atrad na Goromie po 100 gp za sztukę. Jednak‚ aby je kupować wymagane jest ukończenie Assassin Outfit Questu. Zimowy update sprawił że nie łamie się po jednym rzucie a po trzech.4.Skilling

Skille są ważne‚ zwłaszcza po updacie gdy są głównym czynnikiem wpływającym na obrażenia.

Moja teoria na temat skillowania jest taka:

„Teraz kiedy to prawie większość czasu latamy z tarczą i spearami‚ shilding bardzo się przydaje. Nie mówię tu oczywiście żeby mieć skille 80/80 pallem .. Ale taki 50~ shielding potrafi uratować życie i pozwala w razie potrzeby bloknąć jakiegoś potwora (bez mass waste).” Dlatego też zaraz po wyjściu z rooka‚ załatwieniu eq ‚ kupieniu pierwszego spella itp. Proponuje zakupić jakąś broń typu sword/axe/club oraz tarcze i udać się na początku na trolle/gobliny i expić na balance ‚ tak długo aż nie wbijemy z 45-50 shielda. Przy okazji mamy nazbierane trochę kasy/spearów/small stonsów. Po wyskillowaniu tego shield już W ogóle nie powinien nas obchodzić.

I teraz mamy 2 możliwości: Jak mamy 2 chara który może stawiać monka ‚ to bierzemy całe speary jakie mamy‚ kupujemy wędke i sporoo robaków i ruszamy na afk place. Stawiamy na początku 1 monka i skillujemy do 45~ dista może 50. Na 50 jeżeli mamy small stosy to dobrze skillujemy dalej smallami do 60~ 65 dista. Jak mamy tylko speary to stawiamy 2 monki:





Atakujemy jednego monka do yellowa/reda i przerzucamy się na drugiego ( w czasie jak będziemy bić drugiego ‚ ten pierwszy powinien się uleczyć). Taką metodą możemy skillować spearami spokojnie do 70 dista..(tylko światy pvp)

Osobiście wykorzystuje do 4 monków ‚ i skilluje tylko spearami ‚ żeby nie marnować czasu/kasy na smalle.
Skillować najlepiej w miejscach mało znanych ‚ przy wodzie ‚ jakieś drzewko pod którym można ukryć baga ze spearami się przydaje.



(oczywiście bez bota nie robota )

Jeśli nie mamy możliwości skillowania na sum monie (brak 2 chara ‚ kasy na stawianie monka itp) to staramy się znaleźć jakiegoś knighta który skilluje na slimach. Slime zazwyczaj robi dużo więcej klonów niż knight potrzebuje‚ wykorzystujemy to i skillujemy na slimach które knighta nie biją.

A mianowicie: znajdujemy knighta skillującego na slimach ‚ i lejemy klony które aktualnie nie atakują knighta. Slimy nie posiadają obrony więc będa padać bardzo szybko‚ jednak matka szybko przyzwie nowe. Tą metodą możemy skillować od samego początku o ile tylko mamy speary. (Metoda ta tyczy się pvp i non-pvp)
Skillowanie na non-pvp na skillach 80+ nie jest tak trudne jak mogło by się wydawać.

Wygląda to mniej więcej tak:

Zdjęcie zapożyczone z poradnika użytkownika o nicku BaxCrow (strona konkurencji)

Idziemy z summonem na geomancera‚ Trapujemy go w takim miejscu‚ aby bił on monka (który musi stać naprzeciwko niego) a my stojąc po skosie (jak na zdjęciu) bijemy geomancera.

Lepiej wyjaśnione jest to w poradniku napisanym przez Pestke :
Trening na Światach Non-pvp

Po wbiciu wymarzonych skilli‚ możemy w końcu zacząć expić (ale o tym nieco później)

Po za tym‚ co napisałem przyda się wam ten poradnik: Gdzie expić i zbierać small stones

5.Skillbars Dist/Shield ‚ M lvl

Tabeleczka z przykładowymi skillami na danym lvlu:

LVL****DIST****SHIELD
10******30******50
20******60******50
30******70******55
40******75-xx***60 max.

Dalej albo nie skillujemy już w ogóle albo wedle uznania.

No to zostaje jeszcze magic level.

Hmm.. Wprowadzenie sporo nowych spelli dla palla‚ powoduje że czym lepszy mamy m lvl tym lepiej. Nie ma się co nad tym rozpisywać. 15 m lvl nie jest co prawda już potrzebny na SD ‚ ale tak jak mówiłem ‚ 15 m lvl to zawsze większe hity z Holy itd.

Tu też tabeleczka z przykładowymi m lvl'ami na dany lvl:

LVL----MLVL
10lvl----2mlvl
15lvl----8mlvl
20lvl----9mlvl
40lvl----12mlvl
55lvl----15mlvl

6.Spells

Uzbierało się trochę spelli przez te wszystkie updaty :

[quote=]


[/quote]

7.About Exp

No to teraz napiszę coś o expieniu. Nie będzie tego dużo‚ ponieważ w większości będą to linki do poradników które już istnieją (myślę że nie ma sensu żebym 2 raz pisał coś co już jest).

Zgodnie z sug. Fili zmieniam trochę ten punkt:


LvL 20+

Cyklopy(wszystkie rodzaje) (Mount Sternum ‚ Podziemia Ancient Temple ‚ Cyc Camp koło Thais‚Cyclopolis)

Minotaury (może bez magów [mogą sprawić problem])


Poradnik o Minotaur Mount:
Minotaur Mont mały odpowiednik Mintwallin

Dwarfy (bez geomancerów of course) [I kopalnie dwarfów‚ Cyclopolis)[/I]
Poradnik o kopalniach:
Kopalnie Dwarfów

Undeady (Ghostland ‚ Dark Katedra‚Tomby‚Mount Sternum)

Ghostland Poradnik:
Ghostland

Dark Katedra Poradnik:
Katedra Ciemnoci
Bezpieczne Dojscie do Katedry
LvL 30+

Minotaury(wszystkie) [I(Mintwallin ‚ Minotaur Mount ‚Mino Clan na początku pohu‚Wieża na Darashi)[/I]

Mintwallin Poradnik:
Mintwallin

Plains Of Havoc (bez gs'ów)

Poradnik O Poh:
Plains of Havoc

HellGate

Poradnik O HellGate:
HellGate

LvL 40+

Tomby

Poradnik o Tombach:
Tomby

Orc Fortress i Orcland
Mount Sternum (wbrew pozorom po upie można tam siedzieć do 50~ lvla)
Pozatym dalej możemy siedzieć na Guardach czy Pohu... od 40 lvla (bohy + t ring na wszelki wypadek) możemy bić gsy (najbezpieczniej wkoło temple)

Od 40~ możemy próbować sił na Dragach (Poh‚ Ankh itp) oraz na niższych poziomach Tombów.

Myślę że po osiągnięciu ~45 lvla sami będziecie wiedzieć co robić. Możliwości jest naprawdę dużo.
===============================================

8.Pacc blz?

No więc dodam jeszcze słówko na temat pacca ‚ ponieważ wiele osób zastanawia się kiedy sobie go zakupić i czy jest to opłacalne.
Pomimo że pacc ułatwia grę to:
1. Kupowanie go przed 40 lvl'em (a nawet 50) nie ma sensu. (expowiska dla facca do 50 lvla spokojnie wystarczą)
2. Jeżeli nie ma się ok. 70+ dista też jest to nieopłacalne.
3. Jeżeli już sie go kupi ‚ to nie aktywować go czym prędzej ale uzbierać kasę na czary ‚ promocje ‚ ew. trochę podskillować.
4. Aktywować w dobrym momencie ‚ kiedy ma się wiele czasu na grę (np. wakacje)

A to wszystko po to żeby nie wastować tego pacca .. tylko przez czas trwania jednego uzbierać na next.

Źródło: Internet






  
Electra20.04.2024 15:23:17
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » KOMPUTERY I INTERNET » PORADNIK DLA PALADYNA TIBIA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny

www.mlodziez.iq24.pl